Great-grandson of a Spanish family, born in Brazil, looking for Spanish citizenship rights.
Posted: 02 March 2015 04:20 AM  
Tourist
Rank
Total Posts:  1
Joined  2015-03-02

Hola, se?oras y se?ores.

Mi nombre es Joao Bosco Jares, tengo 32 a?os, casado y padre de dos hijos. Yo soy el bisnieto de espa?ol, pero nac? en Brasil, y vivo un a?o en Irlanda. Mi abuela y mi madre (tambi?n nacido en Brasil) tienen pasaporte y la ciudadan?a espa?ola. Por lo tanto, me interesa saber si tengo derecho a solicitar mi ciudadan?a espa?ola, as? como mi madre?

Desde ya, muchas gracias.

==========================================================================

Oi Senhores e senhoras.

Meu nome e Joao Bosco Jares, tenho 32 anos, casado e pai de duas criancas. Sou bisneto de espanhol, mas nascido no Brasil, e moro a um ano na Irlanda. Minha av? e minha mae (nascidas tambem no Brasil) possuem passaporte e cidadania espanhola.

Sendo assim, tenho interesse em saber se tenho direito a solicitar minha cidadania espanhola, assim como minha mae?

Desde ja, muito obrigado.

==========================================================================

Hi, Ladies and gentlemen.

My name is Joao Bosco Jares, I’m 32 years old, married and father of two children. I am the great-grandson of a Spanish family, but born in Brazil. I have living one year in Ireland Republic, working as software development on IT area.
My grandmother and my mother (both born in Brazil) have passport and Spanish citizenship.

Therefore, I am interested to know if I have the right to ask my Spanish citizenship too?

Thanks in advance.
===========================================================================


PS.: All advices are welcome, as well as, I’m looking for help even paying fee for it (in case of advocacy consultants). If you’re a advocacy consultant, please reply me in private through my email “jbjares” @gmail.com.

Profile